سایر

نحوه تهیه پاورپوینت پایان نامه در جلسه دفاع

ساخت پاورپوینت پایان نامه باید براساس مراحل علمی پایان نامه انجام شود. کپی نمودن مطالب پایان نامه داخل اسلایدهای پاورپوینت یکی از بزرگترین اشتباهات و مشکلات اساسی دانشجویان در ارائه جلسه دفاع است. در صورت نوشتن بهترین پایان نامه هم اگر ارائه و ساخت پاورپوینت پایان نامه مناسب و حرفه ای نباشد، مابقی مراحل را نیز زیر سؤال خواهد برد. در این مقاله به مهم ترین موارد در تهیه و ساخت پاورپوینت پایان نامه پرداخته شده است. با توجه به این که اعتبار نهایی هر پایان نامه در جلسه دفاع مشخص می گردد. نحوه ارائه جلسه دفاع نشان دهنده کیفیت پایان نامه می باشد. در ارائه علمی در جلسه دفاع اگر تمامی اصول به صورت تخصصی رعایت گردد، کیفیت پایان نامه مشخص می گردد. یکی از عوامل و فاکتورهای کیفیت، نحوه تهیه و ساخت پاورپوینت و ارائه جلسه دفاع است.

برون سپاری پاورپوینت پایان نامه

برون سپاری پاورپوینت پایان نامه مانند دیگر مراحل پایان نامه باید به مؤسسه یا اشخاص با تجربه و کاربلد سپرده شود. در تهیه و ساخت پاورپوینت اگر فردی به غیر از دانشجو آن را تهیه کند نیازمند این است که تمام پایان نامه راخوانده و سپس تجزیه و تحلیل نماید و سپس براساس علم طراحی آموزشی، پاورپوینت پایان نامه را تهیه نماید. به طور نمونه، در انجام بهترین پایان نامه مدیریت ساخت، پاورپوینت باید براساس اصول و دانش استفاده شده در مراحل پایان نامه مدیریت ساخت استفاده گردد.

ترتیب مراحل پاورپوینت

مراحل پاورپوینت باید براساس مراحل روند پایان نامه تهیه گردد . ترتیب مراحل نباید براساس فصل ها باشد. تیترهای فصل های اول تا پنجم نباید در تیترهای اسلایدهای پاورپوینت قرار بگیرد. بلکه تیترهای اسلایدهای پاورپوینت باید براساس مراحل پایان نامه تنظیم گردد. گذاشتن تیترهای مانند مقدمه یا فصل اول ، دوم و غیره در تیترهای اسلایدهای نباید استفاده گردد که نشانگر عدم اطلاعات تخصصی دانشجو نسبت به مراحل پایان نامه می باشد.

https://mehrdadcivil.com/blog/wp-content/uploads/2020/05/ac-image-t51531146572r4-780x405.jpeg

نحوه ارائه علمی در جلسه دفاع

در ارائه علمی جلسه دفاع پایان نامه؛ باید تمامی اصول علمی رعایت گردد. پاسخ دهی به سؤالات اساتید نیازمند دانش تخصصی در مورد مراحل و روش تحقیق پایان نامه می باشد. هر مطلبی را نیاید در ارائه و تهیه پاورپوینت جلسه دفاع قرار دهید. انجام پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه، نیازمند رعایت اصولی است که منجر به یک ارائه باکیفیت می گردد. به طور مثال در انجام بهترین پایان نامه مدیریت، باید تمامی مراحل از نحوه اهمیت موضوع تا جمع آوری اطلاعات و سپس استفاده از روش تحقیق و پیاده سازی آن براساس اصول علمی انجام و سپس ارائه گردد. در ارائه جلسه دفاع، مهم ترین و ضروری ترین مراحل پایان نامه قرار داده می شود. ارائه و قرارگیری هر مطلبی و هر جمله ای در ارائه و ساخت پاورپوینت با توجه به مدت زمان محدود ارائه ضروری نمی باشد. مدت زمان ارائه و کنترل زمان نیز از آیتم های مهم در ارائه جلسه دفاع است.

سؤالات داوران و اساتید در جلسه دفاع چیست؟

تمامی سؤالات اساتید در جلسه دفاع مربوط به مراحل علمی طی شده در پایان نامه می باشد. به طور مثال اگر در پایان نامه از یک روش تحقیق علمی استفاده کرده اید تمامی مراحل آن باید به ترتیب و براساس اصول علمی و بدون کپی کاری و داده سازی انجام گرفته شده باشد. در غیر این صورت، هیچ یک از مراحل علمی مورد تأیید اساتید نخواهد بود. به طور مثال در انجام بهترین پایان نامه مدیریت بازرگانی اگر از ابزار پرسشنامه و سپس تحلیل آماری استفاده شده باشد تمامی مراحل باید براساس آن اصول علمی آمار و خروجی های آن تجزیه و تحلیل و سپس نتیجه گیری شود. داده سازی منجر به کپی کاری تمامی فصل های سوم، چهارم و پنجم پایان نامه می گردد.

تشخیص کپی کاری و داده سازی در جلسه دفاع

کپی کاری و داده سازی های انجام شده و عدم رعایت اصول علمی در اکثر جلسات دفاع پایان نامه توسط اساتید معتبر شناخته می شود. در غیر این صورت تمامی مراحل در جلسه دفاع توسط اساتید رد می گردد. کپی کاری ها و داده سازی های انجام شده در پایان نامه به راحتی پس از اتمام مراحل و فصل های پایان نامه توسط اساتید مشخص می شوند. در این بخش تعدادی از این موارد را تشریح می کنیم. مواردی از قبیل عدم داشتن مقاله بیس معتبر، استفاده از مقالات نامرتبط در فصل دوم(پیشینه تحقیق)، عدم شناسایی متغیرها و رفرنس دهی آن ها و سپس عدم جمع آوری اطلاعات و داده ها در فصل سوم، عدم دانش تخصصی روش تحقیق و سپس داده سازی و عدم داشتن نرم افزار روش تحقیق فقط بخشی از مواردی است که توسط اساتید در جلسه دفاع پایان نامه مشخص می گردد.

آموزش تخصصی و حرفه ای جلسه دفاع پایان نامه

آموزش جلسه دفاع پایان نامه از صفرتا صد

برای آمادگی برای جلسه دفاع دانشجو باید مهارت هایی از قبیل ساخت پاورپوینت حرفه ای و سپس نحوه ارائه علمی را آموزش ببیند. یکی از معتبرترین و بهترین دوره های آموزشی جلسه دفاع، دوره ای است که در سایت mehrdadcivil.com توسط مهندس مهرداد حمصیان به صورت تخصصی ارائه شده است. در این دوره آموزشی تمامی موارد لازم برای ارائه جلسه دفاع اعم از نحوه ساخت و تهیه پاورپوینت و مراحل ارائه علمی جهت پاسخ دهی به سؤالات الزامی می باشد.

مشاوره و انجام پایان نامه از صفر تا صد

جهت مشاوره و انجام صفر تا صد پايان نامه و جلسه دفاع با شماره ارتباطی ٠٩١٣٣٨٦٢٧٧٦ در تلگرام و واتس آپ در ارتباط باشيد ؛ جهت پاسخ گویی سریعتر و تخصصی تر ، رشته و گرایش خود را در تلگرام یا واتس آپ ارسال نمایید (اولويت با پيام های تلگرامی است). با تشکر از همکاری شما). با توجه به اين كه اكثر مشكلات متداول دانشجويان در انجام پايان نامه ناشی از عدم آگاهی و آموزش تخصصی اين مراحل علمی مي باشد ؛ براي آموزش تخصصي تر هر يك از اين اين مراحل می توانید با سرمایه گذاری بر روی اين دوره های تخصصی پروپوزال، پایان نامه و همچنین دوره جامع آموزشی جلسه دفاع كه در بخش پايين قرار داده شده است، آن ها رو تهيه فرماييد. انجام پایان نامه به زبان انگلیسی در تمامی کشورهای جهان به صورت تخصصی در این مرکز در تمامی رشته های تخصصی گرایش های مدیریت و روانشناسی انجام می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا