مطالب ورزشی

ورزش های هوازی در خانه

امروزه فعالیت های جسمی اغلب ما کاهش پیدا کرده و همین موضوع به تنهایی کافی است تا انواع و اقسام بیماری هایی که از چاقی نشات می گیرند به سراغمان بیایند. معمولا کسانی که وقت و فرصت کافی برای رفتن به باشگاه دارند که می توانند از این موقعیت استفاده کرده و تا حدی کمبود تحرکشان را جبران کنند. اما کسانی که بنا به دلایل مختلف  نمی توانند به باشگاه بروند باید برای این مساله فکری کنند. ما در این متن قصد داریم روشی را آموزش دهیم که هم از خانه خارج نشوید و هم به بیماری چاقی مبتلا نگردید.

ورزش های هوازی در خانه برای تناسب اندام

اگر نمی توانید از خانه خارج شوید به این معنا نیست که باید ورزش را هم تعطیل کنید و تحرک نداشته باشید. در ادامه برخی حرکاتی که می توانید در خانه انجام دهید را به شما معرفی خواهیم کرد تا با انجام ورزش های هوازی در خانه، به تناسب اندام مورد نظرتان دست پیدا کنید.

طناب زدن

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کاهش وزن، افزایش استقامت و عضله سازی انجام دهید طناب زنی است. اگر بتوانید حدود یک ساعت در طول روز طناب بزنید ۱۳۰۰ کالری مصرف خواهید کرد. ضمنا برای انجام این ورزش نیازی نیست از خانه خارج شوید می توانید با خرید یک طناب مناسب به حیاط منزلتان رفته و این ورزش را در آنجا انجام دهید.

درجا دویدن

برخی افراد ممکن است تصور کنند که درجا دویدن کار احمقانه و بیهوده ای است و جز تلف کردن وقت نتیجه دیگری در پی ندارد. در اینجا باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه و غلط است و شما با درجا دویدن می توانید ضربان قلب خود را افزایش دهید. از دیگر مزیت هایی که می توان برای این ورزش به آن اشاره کرد، نداشتن محدودیت مکانی برای انجام این ورزش است.

اگر در جایی مانند جزیره کیش زندگی می کنید، می توانید دوچرخه سواری در کیش را به عنوان فعالیت ورزشی روزانه خود انتخاب کرده و به اندازه کافی تحرک داشته باشید. اما افرادی که در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی می کنند و شاید وقت و زمان کافی برای دویدن و یا دوچرخه سواری نداشته باشد می توانند با درجا دویدن جای خالی باشگاه نرفتن را پر کنند.

 

حرکات پروانه

علیرغم سادگی در انجام حرکات پروانه مزیت های زیادی را می توان برای آن نام برد. این ورزش از جمله ورزش هایی است که باعث افزایش آمادگی جسمانی بدن می شود. در طی این حرکت ماهیچه های سرینی، ماهیچه های ران، ماهیچه های چهار سر ران، ماهیچه های بالاتنه و شانه درگیر شده و تقویت شوند. اگر در روز به مدت دو دقیقه حرکت پروانه انجام دهید ۱۹ کالری خواهید سوزاند.

اسکوات پرشی

اسکوات یکی از حرکات اصلی بدنسازی و تناسب اندام است و باعث تقویت چهار سر ران می شود. این حرکت یکی از حرکت ترکیبی است و به خوبی قادر است تمام عضلات بدن فرد را درگیر کند. افرادی که به صورت حرفه ای ورزش دو را انجام می دهند با تکرار این حرکت دچار زانو درد نخواهند شد. از جمله فواید این ورزش می توان به تقویت عضلات پایین تنه، افزایش قدرت مرکزی بدن، کاهش وزن و چربی سوزی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا